站在塔顶等风来

Dock Of The Bay - Otis Redding

自在随性的节奏、清脆爽朗的口哨搭配Otis Redding简单舒服的嗓音,直击人灵魂。Otis Redding出生于1941年9月,父亲是浸信会的牧师。同许多灵魂歌手一样,Otis Redding也是在教堂的唱诗班里得到的音乐启蒙。对音乐的热爱以及从小受到的音乐熏陶成就了他独特的音乐风格。

【灵魂乐】1950年代发源于美国的一种结合了节奏蓝调和福音音乐的音乐流派。紧扣节奏、拍掌、即兴形体动作等为特征,其独唱紧绷的发声,也是灵魂乐吸引人的最大特色。

Lyrics:

Sittin' in the morning sun

静坐于晨光之中,

I'll be sittin' when the evening comes

直至夜幕降临。

Watching the ships roll in

望着靠岸的来往船只,

Then I watch 'em roll away again, yeah

再目送它们离去。

I'm sittin' on the dock of the bay

我就坐在湾边的码头上,

Watching the tide roll away

静坐于晨光之中,

I'm just sittin' on the dock of the bay wastin' time

我就坐在湾边的码头上消磨时间。

I left my home in Georgia, headed for the Frisco bay

我独自离开故乡佐治亚,只身来到旧金山湾。

'Cos I've had nothing to live for

因为我即没有生活的信念支撑,

And look like nothing's gonna come my way

也不指望任何事物与我作伴。

So I'm just gonna sit on the dock of the bay

所以我就坐在湾边的码头上,

Watching the tide roll away

静坐于晨光之中,

I'm sittin' on the dock of the bay wastin' time

我就坐在湾边的码头上消磨时间。

Look like nothing's gonna change

悟到没有什么会因我而变,

Everything still remains the same

万事万物依旧。

I can't do what ten people tell me to do

我不依照别人的指挥做事,

So I guess I'll remain the same, listen

所以才可不忘初心。

Sittin' here resting my bones

坐在此处静下心来,

And this loneliness won't leave me alone, listen

唯有孤独与我相伴。

2000 miles I've roamed

我已走过2000英里路途,

Just to make this dock my home

仅有这码头作栖身之所。

Now I'm just gonna sit at the dock of the bay

我只得继续坐在湾边的码头上,

Watching the tide roll away

继续望着潮起潮落。

I'm sittin' on the dock of the bay wastin' time

我就坐在湾边的码头上消磨时间。

评论

© Skyshooter | Powered by LOFTER